Interviu – Gotan Project – Playboy


Lorena Lupu (Playboy) s-a intalnit cu cu liderul trupei Gotan Project, Philippe Cohen Solal, pentru un dialog cu parfum de tango şi café au lait:

PLAYBOY: Recunosc: asociez mu­zica voastră cu cele mai toride par­tide de sex din viaţa mea.

PHILIPPE: Sînt încîntat să aud asta. Aşa e – şi eu am avut cîteva partide memorabile de sex pe muzica noas­tră. Mai mult: de cîte ori terminăm un album, îl ascult pentru prima oară în timp ce fac dragoste. Şi încerc să rezist pe toată durata albumului, ha-ha. Mă onorează mai mult cînd oamenii spun despre muzica mea că este un afro- disiac, decît cînd o etichetează ca fiind tango electronic.

PLAYBOY: Felicitări! Cum aţi descoperit tangoul?

PHILIPPE: Aveam optsprezece ani cînd am făcut cunoştinţă cu tangoul adevărat, argentinian. Şi noi, ca şi voi, avem o serie de şlagăre impropriu numite tangouri – dar nu e acelaşi ritm, nu e aceeaşi pasiune. Aveam, aşadar, 18 ani, cînd am ascultat pen­tru prima oară două albume ale lui Astor Piazzola, la părinţii prietenei mele de atunci. A fost dragoste la prima audiţie. Apoi am avut norocul de a-l cunoaşte pe colegul meu Eduardo, care e din Argentina şi are o remarcabilă cultură a tangoului. Eu şi Cristoph ne pricepeam la muzica electronică. Am început să ne iniţiem unii pe alţii în ceea ce ştia fiecare din­tre noi. Aşa a luat fiinţă Gotan Project.

PLAYBOY: Primul vostru album este La Revancha del Tango. Pe cine se răzbună tangoul şi de ce?

PHILIPPE: Se răzbună pe oamenii infatuaţi care, dacă aud cuvîntul “tango”, surîd condescendent şi spun: “Ah, tangoul e o muzică înve- chită”. Am supus tangoul unui trata­ment electronic şi am descoperit un potenţial nebănuit.

PLAYBOY: Noul album se numeşte Tango 3.0. Care sînt îmbunătăţirile faţă de versiunile anterioare?

PHILIPPE: In primul rînd, experi­mentăm cu noi instrumente: corn şi suflători. Dar e ceva mai important: încercăm să aducem tangoul în alte teritorii, îl combinăm cu alte stiluri muzicale: blues, muzica din Missis­sippi, din New Orleans, din Tennes- see. Iar dacă, pînă acum, am explorat dimensiunea socială a tangoului (am avut vocea lui Che Guevara pe primul album), acum explorăm literatura argentiniană. Avem vocea lui Julio Cortazar în noua melodie, “Rayuela”.

PLAYBOY: Cum aţi obţinut accep­tul urmaşilor pentru a-i folosi vocea?

PHILIPPE: Printr-o coincidenţă feri­cită. In ultimii ani ai vieţii, Julio Cortazar a locuit în Paris, pe rue Martel, în aceeaşi clădire în care avem noi stu­dioul. Apartamentul său e chiar în faţa geamurilor noastre. A fost o sur­priză pentru noi să descoperim asta – iar bătrînul “concierge” şi-l amintea bine pe Cortazar, ne-a relatat multe poveşti. Am discutat cu văduva scri­itorului, care a fost fericită să ne ajute.

PLAYBOY: Muzica voastră e în coloana sonoră a multor filme. Catherine Zeta-Jones şi Jennifer Lopez s-au unduit senzual pe rit­murile voastre. Cu ce alte actriţe aţi colabora?

PHILIPPE: Acum mă gîndesc la David Lynch. La cele două superbe dive din Mulholland Drive. Aş vrea să scriu un tango pentru două femei…

daca doriti sa cititi personal interviul si daca vreti sa va mai clatiti ochii mergeti si luati numarul revistei din August 2010 ;)

Tags: , , ,


About the Author

avatar

: Am creat acest blog din pasiune pentru muzica si din dorinta de a impartasi pareri cu alti "devoratori". Unele posturi vor fi sincere si altele vor fi "la caterinca", ramane ca dvs (cititorii) sa descoperiti la care din cele doua cazuri m-am si referit. Mai multe despre mine pe pagina About


Back to Top ↑

  • Youtube

  • Cronica Devoratorului