Interviu – Mihai Dinu (Radio Guerrilla) – Playboy


Cum se alcatuieste playlist-ul unei emisiuni de radio? Cine decide ce melodie urmeaza? Mihai Dinu, music manager la Radio Guerrilla, are raspunsurile.

Mă aflu la Radio Guerilla, în biroul lui Mihai Dinu, şeful pe muzică. Vor­bim, evident, despre trupe şi piese noi. „Şefu’, şefu’!”, intră unul dintre DJ fără nici un avertisment, „ascultă piesa asta, e foarte tare. Eu zic s-o difuzăm”. Aduce un CD, îl lasă pe birou. Îmi observă reportofonul, înţelege situaţia, zîmbeşte. „Mă întorc mai încolo.”

„După 20 de ani de radio, mai ai revelaţii muzicale?”, îl întreb pe Mihai, care a preluat funcţia de music manager la Eliberadio după 16 ani într-o poziţie similară la RFI România şi „încă vreo câţiva” la Total FM . „Jobul meu este despre revelaţii muzicale. Uite, Mirela ştie! Nu, Mirela?”, se adresează impetuos traffic manager-ului, care chicoteşte şi completează: „Fixaţii muzicale, poate!”, răspunde tipa aferată. „Asta cam aşa e. Mă îndrăgostesc ne­buneşte de cîte o piesă şi o ascult zile în şir. Ultimul meu crush e Ruins de la O. Children”.

„Piesele noi care se difuzează la radio sînt selectate tot pe bază de crush?” mă prefac eu naivă. „E mai complicat. Facem research pe site- uri şi bloguri, avem abonament la un broker american, vedem ce mai primim de la trupele româneşti care intră în targetul radioului şi adunăm 20 – 25 de piese noi în fiecare săptămînă. Acestea sînt supuse votu­lui unui juriu muzical, alcătuit din toţi colegii mei DJ. Ei primesc în week­end toate melodiile pe un CD – iar marţi, la şedinţa de board, se aleg acele 6-8 melodii care vor reprezenta new entry-urile săptămînii. La ele se mai adaugă premierele unor piese aşteptate cu nerăbdare, de la trupe iubite de public. De exemplu, sîntem prima staţie de radio din România care difuzează noua piesă a celor de la Kings of Leon!”

„Cum se face playlistul unei emisiuni sau al unui program de mai multe ore? Fiecare DJ cu preferinţele lui?”, frizez din nou inocenţa şi bat din gene. „A trecut vremea cînd DJ-ii veneau cu muzica de acasă, în sacoşă. Acum, DJ-ii trebuie să respecte un playlist care le este dat cu o zi înainte – dar la care pot aduce modificări dacă nu sînt de acord cu succesiunea pieselor sau dacă nu se înţeleg cu vreuna dintre trupe.” „Bun, şi atunci, cine face playlist­ul?”, fandez din nou. „Îl generăm cu ajutorul unor softuri, care randomi­zează piesele în cinci secunde, după nişte criterii preliminare: noutăţi, recurente – melodii care au mai puţin de trei ani şi aşa-numitele goldies, piese de succes mai vechi de 2005. De două ori pe an mai facem un periaj – lăsăm la „odihnit” piesele uzate şi introducem altele. Baza de date a radioului nostru este foarte mare – conţine peste 2.000 de piese – şi e mai dificil de lucrat cu ea decît cu baza de date a unui radio main­stream, care are în jur de 400 de piese.”

Care sînt calităţile cele mai impor­tante ale unui DJ care face direct? „Înainte, ţi-aş fi spus că e important să aibă o voce plăcută, să vrea să înveţe, să se integreze în atmosfera de radio. Acum, mai adaug o condiţie fundamentală: să ştie să vorbească româneşte corect!”.

daca doriti sa cititi personal interviul si daca vreti sa va mai clatiti ochii mergeti si luati numarul revistei din Noiembrie 2010 ;)

Autor : Lorena Lupu http://lorenalupu.wordpress.com/

Tags: , , , , ,


About the Author

avatar

: Am creat acest blog din pasiune pentru muzica si din dorinta de a impartasi pareri cu alti "devoratori". Unele posturi vor fi sincere si altele vor fi "la caterinca", ramane ca dvs (cititorii) sa descoperiti la care din cele doua cazuri m-am si referit. Mai multe despre mine pe pagina About


Back to Top ↑

  • Youtube

  • Cronica Devoratorului